Τα νέα μας

Τεσσερα παιχνιδια σχεδιασμενα για να ενθαρρυνουν τη συνομιλια γυρω απο απλα θεματα

Τέσσερα παιχνίδια σχεδιασμένα για να ενθαρρύνουν τη συνομιλία γύρω από απλά θέματα

Μου αρέσει/ Δε μου αρέσει

  • Συλλέξτε διάφορα αντικείμενα και τοποθετήστε ένα από αυτά στο κέντρο από ένα κύκλο παιδιών. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι ένα πουλόβερ ή ένα πακέτο ή κάποιο φαγητό. Εξηγήστε στα παιδιά ότι θα πρέπει να στέκονται κοντά στο αντικείμενο, αν τους αρέσει ή να απομακρύνονται μακριά αν δεν τους αρέσει.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να εξηγήσουν γιατί στάθηκαν κοντά ή μακριά. Ενθαρρύνετε τους να ανταλλάξουν απόψεις μεταξύ τους. «Δε μου αρέσει το πουλόβερ γιατί είναι πολύ μικρό.», «Μου αρέσουν τα φασόλια γιατί είναι νόστιμα.».
  • Επισημάνετε τις ομοιότητες μεταξύ των παιδιών, ώστε να μπορούν να δουν ότι έχουν κοινά. «Αυτό είναι ενδιαφέρον. Στο Γιώργο και το Ράιαν αρέσει το σαπούνι γιατί λένε ότι μυρίζει ωραία».

Ποια είναι η δουλειά μου;

  • Κόψτε φωτογραφίες ανθρώπων που κάνουν διαφορετικές δουλειές. Για παράδειγμα, κάποιος που φροντίζει ανθρώπους στο νοσοκομείο, κάποιος που σερβίρει φαγητό σε ένα εστιατόριο, κάποιος που οδηγεί ασθενοφόρο ή κάποιος που επιδιορθώνει ένα αυτοκίνητο.
  • Δώστε μια φωτογραφία σε ένα παιδί και ζητήστε του να περιγράψει τι κάνει το άτομο. Οι υπόλοιποι στην ομάδα πρέπει να μαντέψουν ποια είναι η δουλειά του.

Τιμώμενο πρόσωπο

  • Από τον κύκλο των παιδιών, επιλέξτε κάποιον ως «τιμώμενο πρόσωπο». Αυτό το άτομο θα λάβει ένα κομπλιμέντο από όλους στην ομάδα. «Η Μαρία είναι πολύ ευγενική. Μοιράζεται τα γλυκά της», « Ο Μιχαήλ με κάνει να γελάω όταν είμαι λυπημένος».
  • Όταν τα παιδιά παίζουν πρώτη φορά αυτό το παιχνίδι, μπορεί να δυσκολεύονται να σκεφτούν πράγματα να πουν. Σε αυτήν την περίπτωση, στείλτε το «τιμώμενο πρόσωπο» έξω από το δωμάτιο, ώστε να μπορείτε να βοηθήσετε την ομάδα να επεξεργαστεί αυτό που θέλει να πει. Στη συνέχεια, το «τιμώμενο πρόσωπο» επιστρέφει στο δωμάτιο και κάθε παιδί λέει κάτι που του αρέσει.
  • Βεβαιωθείτε ότι όλα τα παιδιά θα μπουν στη θέση του «τιμώμενου προσώπου».

Φρουτοσαλάτα

  • Κάθε παιδί επιλέγει το όνομα ενός φρούτου. Ο Μάριος αποφασίζει να γίνει γκρέιπφρουτ. Η   Βίκυ αποφασίζει να είναι μήλο, και ούτω καθεξής. Ο αρχηγός της ομάδας (αρχικά εσείς) λέει τα ονόματα δύο φρούτων και αυτά τα παιδιά πρέπει να ανταλλάξουν θέσεις.
  • Όταν λέτε: «Φρουτοσαλάτα», όλα τα παιδιά πρέπει να ανταλλάξουν θέσεις. Μόλις τα παιδιά εξοικειωθούν με το παιχνίδι, αφήστε τα να αναλάβουν το ρόλο του αρχηγού με τη σειρά.

            Παραλλαγή

  • Μπορείτε να επιλέξετε λέξεις από οποιοδήποτε λεξιλόγιο - για παράδειγμα είδη ζώων, λαχανικά ή σχημάτα. Εναλλακτικά, αφήστε τα παιδιά να επιλέξουν.

 

Μασουρίδης Βασίλης
Λογοθεραπευτής

Πηγη: The Communication Cookbook

Μοιραστείτε το άρθρο: