Τα νέα μας

Έτοιμοι για το σχολείο;

Λίγο πριν την Α' Δημοτικού, γονείς και Νηπιαγωγοί συζητούν για το πόσο προετοιμασμένα είναι τα παιδιά, να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σχολικής τάξης. Η ''Σχολική Ετοιμότητα'', όπως συνηθίζουμε να λέμε, αφορά ένα σύνολο από δεξιότητες, απαραίτητες στους μικρούς μαθητές, για την προσαρμογή τους στο ''Μεγάλο Σχολείο''. Ας δούμε μερικές από τις πιο βασικές δεξιότητες, που έχουν να κάνουν με το λόγο και την επικοινωνία, την κίνηση, την αντίληψη και τη μαθησιακή ικανότητα, την αυτοεξυπηρέτηση, την κοινωνικότητα και τη συμπεριφορά των παιδιών. 


Για την Πρώτη Μέρα στο Σχολείο Χρειάζομαι 

Οι γνώσεις και οι ικανότητές μου:

  • Να ξεχωρίζω δεξί-αριστερό και να γνωρίζω βασικές έννοιες του χώρου και του χρόνου. ü Να μπορώ να μετράω ποσότητες με το μυαλό ή τα δάχτυλά μου. ü Να μπορώ να αναγνωρίζω και να αντιγράφω σύμβολα, αριθμούς και γράμματα. 
  • Να έχω καλή μνήμη, για να θυμάμαι αυτά που υπαγορεύει η δασκάλα αλλά και αυτά που γράφει στον πίνακα. 
  • Να μπορώ να χρωματίσω, να κόψω με το ψαλίδι, να ξύσω το μολύβι και να σβήσω με τη γόμα μου, να γράψω καθαρά και πάνω στις γραμμές του τετραδίου μου. 


Δια του ''λόγου'' το αληθές:

  • Να μπορώ να ταιριάζω τους φθόγγους που ακούω με το γράφημα που τους αντιστοιχεί. 
  • Να σχηματίζω συλλαβές με τις φωνούλες που ακούω. 
  • Να μιλάω καθαρά και δυνατά. 
  • Να μπορώ να περιγράφω γεγονότα και να διηγούμαι μικρές ιστορίες. 
  • Να μπορώ να κάνω διάλογο με τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, ώστε να επικοινωνώ τις ανάγκες μου. 


Φτάσαμε, φτάσαμε....την πόρτα να περάσουμε 

  • Να μπορώ να αποχωρίζομαι τους οικείους μου για αρκετές ώρες. 


Στην τάξη 

  • Να μένω ήσυχος στο θρανίο και την καρέκλα μου, για μια ολόκληρη διδακτική ώρα! 
  • Να ακολουθώ τις οδηγίες της δασκάλας, ώστε να ανοίγω τα βιβλία μου, να βρίσκω τις σωστές σελίδες και τις ασκήσεις που πρέπει να κάνω. 
  • Να προσέχω στο μάθημα, να κατανοώ και να συγκρατώ πληροφορίες. 
  • Να εκφράζω τις απορίες μου. 


...και όχι μόνο 

  • Να μπορώ να χρησιμοποιώ ανεξάρτητος την τουαλέτα του σχολείου.
  • Να περιμένω τη σειρά μου στο κυλικείο. 


123 Εμπρός Μαρς! 

  • Να μπορώ να συμμετέχω σε αθλητικές δραστηριότητες που απαιτούν ταχύτητα, αντοχή και ευστοχία την ώρα της γυμναστικής. 
  • Να ακολουθώ την ομάδα και τα παραγγέλματα του γυμναστή. 
  • Να ξέρω να κερδίζω και να χάνω! 


Στο προαύλιο 

  • Να κοιτάζω στα μάτια, να χαιρετάω και να συστήνομαι όταν θέλω να προσεγγίσω τους συμμαθητές μου. 
  • Να μοιράζομαι και να συμπεριφέρομαι όμορφα, για να κάνω φίλους! 
  • Να παίζω με ασφάλεια την ώρα του διαλείμματος. 


...και στη γιορτή 

  • Να συμμετέχω με αυτοπεποίθηση στα ποιήματα, το θέατρο και το τραγούδι. 
  • Να χειροκροτώ με ενθουσιασμό τους συμμαθητές μου! 


Και ύστερα στο Σπίτι 

  • Να διαχειρίζομαι το χρόνο μου, ώστε να τελειώσω τα διαβάσματά μου έγκαιρα και να ξεκουραστώ. 
  • Να συνεργάζομαι με όποιον είναι υπεύθυνος για το διάβασμά μου, ώστε να αποκτήσω μέθοδο, για να διαβάζω ανεξάρτητος. 
  • Να διατηρώ το γραφείο μου σε τάξη. 
  • Να μπορώ να οργανώσω την τσάντα μου, με τα απαραίτητα βιβλία, τετράδια και ότι άλλο χρειάζομαι, για την επόμενη μέρα. 
  • Κάθε πρωί να ντύνομαι και να φροντίζω τον εαυτό μου, χωρίς βοήθεια, ώστε να φτάνω στο σχολείο πριν χτυπήσει το κουδούνι! 


Το σχολείο είναι ένας ολοκαίνουργιος κόσμος γεμάτος πρωτόγνωρες εμπειρίες. Πριν από τη μεγάλη μέρα, οι γονείς με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών αλλά και των ειδικών, φροντίζουν από κοινού, κάθε παιδί να είναι έτοιμο να σταθεί κάνοντας τα δικά του βήματα με σιγουριά και αυτοπεποίθηση! 


Για να έχουν οι μικροί μας μαθητές...μεγάλα χαμόγελα!!! 


Καρρά Χριστίνα 

Εργοθεραπεύτρια - Επιστημονική συνεργάτιδα του κέντρου «Λόγος για Γνώση»

Μοιράστε το άρθρο: