Τα νέα μας

Εργοθεραπεία

Ένας όμορφος κόσμος!

Με την γέννησή του το παιδί έρχεται σε ένα κόσμο γεμάτο από πρωτόγνωρες εμπειρίες. Είναι στη φύση του να εξερευνά, να ανακαλύπτει, να μαθαίνει και να εξελίσσεται.

Έργο και Θεραπεία

Η εργοθεραπεία στηρίζει τα βήματα του παιδιού στο ταξίδι της εξέλιξης, βοηθώντας το να αναπτύξει τις δεξιότητές του. Με ποιον τρόπο; Μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες και παιχνίδι!

Το τμήμα

Το τμήμα εργοθεραπείας είναι μία πόρτα ανοιχτή για παιδιά που θέλουν να ενισχύσουν τις κινητικές, αντιληπτικές, μαθησιακές και κοινωνικές τους δεξιότητες αλλά και την ανεξαρτησία τους σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

Πώς συμβαίνει;

Ο εργοθεραπευτής πραγματοποιεί μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση των δυνατοτήτων του παιδιού και στη συνέχεια σχεδιάζει ένα θεραπευτικό πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Το πρόγραμμα έχει δυναμικό χαρακτήρα, καθώς τροποποιείται κατάλληλα, ώστε να ταιριάζει στο παιδί.

Ομαδικότητα και συνεργασία

Η διαρκής καθοδήγηση της οικογένειας αλλά και η επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το παιδί, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παρέμβασης. Είμαστε μία ομάδα!

Ζητάω βοήθεια

Είναι καλό να ζητήσουμε τη γνώμη ενός εργοθεραπευτή όταν το παιδί, σε σχέση με άλλα παιδιά της ηλικίας του, δείχνει σημάδια ότι:

  • Μοιάζει αδύναμο, χωρίς αντοχή και αδέξιο στην κίνησή του.
  • Αποφεύγει το παιχνίδι στην παιδική χαρά ή τα παιχνίδια αθλητικού χαρακτήρα.
  • Δυσκολεύεται στη ζωγραφική, σε χειροτεχνίες και κατασκευές.
  • Χρησιμοποιεί με δυσκολία το ψαλίδι, στην ηλικία του νηπιαγωγείου.
  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι δυσανάγνωστος ή καθρεπτίζει αριθμούς και γράμματα.
  • Μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται έννοιες του χώρου και του χρόνου (μέρες-εποχές, το πριν και το μετά, το χθες και το αύριο κλπ).
  • Καταβάλει προσπάθεια για να θυμηθεί γεγονότα.
  • Στην καθημερινότητά του χρειάζεται βοήθεια στο ντύσιμο, στο φαγητό, στην περιποίηση του εαυτού του, παρόλο που η ηλικία του, επιτρέπει να είναι ανεξάρτητο.
  • Αποφεύγει να παίζει με εκπαιδευτικά παιχνίδια της ηλικίας του.
  • Μοιάζει να μην κατανοεί οδηγίες ή να δυσκολεύεται στην εκτέλεσή τους.
  • Κουράζεται εύκολα και δεν ολοκληρώνει δραστηριότητες, σχολικές εργασίες κλπ
  • Βρίσκεται σε διαρκή κίνηση ή ενεργεί παρορμητικά.
  • Αποφεύγει την βλεμματική επαφή με ακόμα και με οικεία πρόσωπα.
  • Μοιάζει απόμακρο, δεν ακούει όταν το φωνάζεις.
  • Μοιάζει υπερευαίσθητο σε θορύβους, αγγίγματα και έντονες κινήσεις.
  • Δυσκολεύεται συστηματικά στον ύπνο, στο φαγητό, στη χρήση τουαλέτας, στο μπάνιο, στο κούρεμα και την περιποίηση νυχιών κλπ
  • Δυσκολεύεται στην τήρηση κανόνων μιας ομάδας και στην παρέα με τους συνομηλίκους.

Μοιράστε το άρθρο: