Ομαδικά Προγράμματα

omadika-programmata


Εξωτερικά προγράμματα

Τα εξωτερικά προγράμματα στο «Λόγος για Γνώση» παρέχουν προσαρμοσμένες δραστηριότητες με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της επικοινωνίας, της αυτοαντίληψης σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομα, νοητική υστέρηση, αισθητηριακές δυσκολίες καθώς επίσης και συναισθηματικές δυσκολίες.

Τα προγράμματα περιλαμβάνουν περιηγήσεις στην τοπική αγορά, σε super-market, μετρό, κινηματογράφο σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και αποτελούν συνέχεια της εκπαίδευσης των παιδιών μας με στόχο τη γενίκευση των γνώσεών τους στην κοινότητα.


Ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων, επικοινωνίας και συναισθηματικής αγωγής

Δυσκολεύεται να κάνει φίλους; Έχετε παρατηρήσει ότι δεν παίζει ωραία με τα υπόλοιπα παιδάκια; Αντιδράει άσχημα όταν χάνει; Δυσκολεύεται να ακολουθήσει κανόνες; Πρέπει να γίνεται πάντα το δικό του; Αντιδράει υπερβολικά όταν του λέτε όχι; Δεν περιμένει τη σειρά του; Είναι ανυπόμονος όταν βρίσκεται σε δημόσιους χώρους;

Οι ομάδες αυτές μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να βελτιώσει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες μέσω συγκεκριμένων μεθόδων, όπως οι κοινωνικές ιστορίες, η δόμηση θεραπευτικών ιστοριών και σεναρίων δράσης, παιχνίδια ρόλων, επιτραπέζια παιχνίδια, κατασκευές, έκφραση με συμβολικές μεθόδους, αφήγηση παραμυθιών και δραματοποίηση αυτών, οπτικοποιημένο υλικό για την καλύτερη οργάνωση του προγράμματός τους, καθώς επίσης και μέσω των εξωτερικών προγραμμάτων σε διάφορα πλαίσια.

Απευθύνονται σε παιδιά όλων των ηλικιών και η στοχοθεσία των ομάδων ορίζεται από ψυχολόγο και παιδοψυχίατρο με βάση τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Η ψυχοεκπαίδευση αποτελεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης και απευθύνεται σε παιδιά με δυσκολίες επικοινωνίας, καθώς επίσης και σε παιδιά και εφήβους με δυσκολίες στη συμπεριφορά. Στόχοι αποτελούν η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, η ενίσχυση της επικοινωνίας, η συναισθηματική αγωγή, η ενίσχυση της αυτοεικόνας του παιδιού, η διαχείριση της συμπεριφοράς και η οριοθέτηση σε σχέση με τις δομημένες κατευθυνόμενες δραστηριότητες. Προετοιμάζει το παιδί με απώτερο σκοπό –στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο- την ένταξή του στα ομαδικά προγράμματα. Απαραίτητη προυπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος αποτελεί η συνεργασία με τους γονείς.