Τα νέα μας

ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΕΣΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΑΙ ΠΛΕΥΡIKOTHTA

ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΕΣΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΑΙ ΠΛΕΥΡIKOTHTA

 ΤΙ ΕΙΝΑΙ;

Το πέρασμα μέσης γραμμής είναι να κινείς το χέρι, το πόδι, το μάτι πέρα από το κέντρο του σώματος. Πλευρικότητα είναι η ικανότητα να διαχωρίζεις τις δύο πλευρές του σώματός σου και να επιλέγεις την κυρίαρχη πλευρά.                                                                    

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ;

Το πέρασμα μέσης γραμμής διευκολύνει την εμπλοκή σε διάφορες δραστηριότητες χωρίς να χρειάζεται πολλή ενέργεια και κόπος. Τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στο πέρασμα δύναται να έχουν ομόπλευρη χρήση χεριού, δηλαδή να χρησιμοποιούν το δεξί χέρι για  δραστηριότητες που βρίσκονται δεξιά τους και το αριστερό γι’ αυτές που βρίσκονται αριστερά. Για παράδειγμα ένα παιδί με δυσκολία στο πέρασμα μέσης γραμμής ανταλλάσσει  τον μαρκαδόρο από το ένα χέρι στο άλλο ανάλογα με την μεριά του χαρτιού που ζωγραφίζει.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ;

Παιδιά με δυσκολίες στο πέρασμα και την πλευρικότητα μπορεί να συναντούν προκλήσεις στο να:

  • Αποφασίσουν με ποιο χέρι θα εμπλακούν στην δραστηριότητα (εναλλαγή άκρου)
  • Διατηρήσουν λειτουργική θέση στις επιτραπέζιες δραστηριότητες- στρέφουν τον κορμό τους για να αποφύγουν το γράψιμο ή τη ζωγραφική πέρα από την μέση γραμμή
  • Εμπλακούν σε δραστηριότητες αμφίπλευρες π.χ. να σταθεροποιούν το χαρτί ενώ γράφουν
  • Σχεδιάσουν ανθρωπάκι
  • Γράψουν, να σχεδιάσουν πλάγιες γραμμές
  • Κόψουν με ψαλίδι ενώ κρατάνε και γυρνάνε το χαρτί
  • Εμπλακούν σε παιχνίδι με μπάλα που απαιτείται χτύπημα με πέρασμα
  • Χειριστούν μαχαίρι και πηρούνι

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • «Ο Σάιμον λέει....», χρησιμοποιείστε εντολές που περιλαμβάνουν πέρασμα μέσης γραμμής π.χ. πιάσε με το αριστερό σου χέρι το δεξί πόδι
  • Παιχνίδια με παλαμάκια
  • Καθίστε πλάτη- πλάτη και μεταφέρετε ο ένας στον άλλον μία μπάλα κρατώντας τα πόδια σας σταθερά γύρω-γύρω
  • Ρίψη μπάλας σε καλάθι-στόχο που βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά
  • Εμπορικά παιχνίδια όπως το Twister
  • Κούμπωμα και ξεκούμπωμα κουμπιών
  • Άνοιγμα και κλείσιμο φερμουάρ

 

Σπανουδάκη Αλίκη

Εργοθεραπεύτρια

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Chu, S. (2003). Occupational Therapy for Children with Developmental Coordination Disorder, 5th ed. London: Earling Primary Care Trust.

Jenkinson, J., Ahmad, S., & Hyde, T. (2008). Building blocks for learning, occupational therapy approaches: practical strategies for the inclusion of special needs in primary school. Chichester, West Sussex, U.K: Wiley-Blackwell.

Μοιραστείτε το άρθρο: