Τα νέα μας

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τα επιτραπέζια παιχνίδια αποτελούν έναν ευχάριστο τρόπο ψυχαγωγίας ο οποίος επιμορφώνει κι εξασκεί τις γνωστικές δεξιότητες σε μικρούς και μεγάλους. Πολλές φορές όμως, στον τομέα της λογοθεραπείας, ένα επιτραπέζιο μπορεί να είναι ένα πολύ καλό θεραπευτικό εργαλείο. Είτε με ελαφρώς διαφοροποιημένους τους κανόνες από αυτούς που έχει ορίσει ο κατασκευαστής, είτε αυτούσια, τα επιτραπέζια μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του λεξιλογίου και της μνήμης, στην εύρεση λύσεων για καθημερινές καταστάσεις, στη βελτίωση της άρθρωσης και της φωνολογίας καθώς και στη βελτίωση άλλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

Μερικά επιτραπέζια παιχνίδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια μια συνεδρίας λογοθεραπείας, είναι:

  1. Τικ Τακ Μπουμ Junior

Οι παίκτες στο παιχνίδι αυτό πρέπει να βρουν όσες περισσότερες λέξεις μπορούν που να είναι σχετικές με τη σκηνή που απεικονίζεται στην κάθε κάρτα που περιλαμβάνει πριν σκάσει η βόμβα. Μέσα από το παιχνίδι αυτό εξασκείται η ικανότητα ανάκλησης λέξεων σε μικρό χρονικό διάστημα κι εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο του παιδιού.

  1. «Αρθωτικό» Φιδάκι

Παίζεται όπως το κλασσικό φιδάκι, μόνο που στην περίπτωση αυτή, οι παίκτες για να προχωρήσουν θα πρέπει να παράγουν τις λέξεις που απεικονίζονται στα τετράγωνα. Μπορεί να επιλεχθεί ένα ή πολλά φωνήματα – γράμματα – στόχοι σε διάφορες θέσεις μέσα στις λέξεις, ανάλογα με τα ελλείμματα στην ομιλία του παιδιού. Έτσι, το παιδί μπορεί να κάνει τις ασκήσεις άρθρωσης στην αίθουσα ή στο σπίτι με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.

  1. Η Άλλη Πλευρά – Τι άλλαξε;

Ο κάθε παίκτης, θα πρέπει να βρει ποια από τις ανοιχτές κάρτες έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα η εικόνα της να είναι λίγο διαφορετική. Με αυτόν τον τρόπο εξασκείται η παρατηρητικότητα κι ενδυναμώνεται η βραχυπρόθεσμη μνήμη.

  1. Μαθαίνω να Ελέγχω το Θυμό μου

Είναι ένα επιτραπέζιο που περιγράφει σενάρια με καταστάσεις στο σχολικό περιβάλλον οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν θυμό σε ένα παιδί. Όταν το παιδί δώσει απαντήσεις στις οποίες είναι φανερός ο έλεγχος του θυμού που μπορεί να προκαλούν οι καταστάσεις αυτές, παίρνει μια μάρκα. Νικητής είναι ο παίκτης που θα τερματίσει έχοντας τις περισσότερες μάρκες. Έτσι, το παιδί προετοιμάζεται για κάποιες καταστάσεις που μπορεί να του προκαλέσουν αρνητικά συναισθήματα και μαθαίνει να τα διαχειρίζεται. Το ταμπλό και τις κάρτες του παιχνιδιού μπορεί κανείς να τα βρει ελεύθερα στο διαδίκτυο.

Αυτά καθώς και πολλά άλλα επιτραπέζια μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο για να εκπαιδεύσουν, αλλά και να διασκεδάσουν τα παιδιά, γεγονός που είναι πολύ σημαντικό, ειδικά στις μικρές ηλικίες.

Ποδιάς Κωνσταντίνος
Λογοθεραπευτής

Μοιραστείτε το άρθρο: