Τα νέα μας

ΘΕΣΗ W: ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΕ W;

ΘΕΣΗ W: ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΕ W;
  • Τι είναι η θέση W;

    Ας ξεκινήσουμε πρώτα με το τί ειναι η θέση W. Το παιδί που κάθεται σε θέση W  κάθεται ανάμεσα στα πόδια του, έχει τα γόνατά του λυγισμένα και τα πέλματα του στραμμένα προς τα έξω. Τα γόνατα του μπορεί να βρίσκονται σε επαφή ή να είναι απομακρυσμένα το ένα από το άλλο. Συνήθως παρατηρείται σε παιδιά ηλικίας μεταξύ 3-6 ετών, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν το βλέπουμε σε παιδιά μικρότερα ή και μεγαλύτερα.

  • Γιατί όμως αντενδείκνυται;
  1. Η θέση W αυξάνει τον κίνδυνο για την σμίκρυνση και σκλήρυνση των μυών των ισχίων και των μηρών- αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον συντονισμό, την ισορροπία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων αδρής κινητικότητας.
  2. Όταν ένα παιδί κάθεται σε W δεν μπορεί να στρέψει το άνω μέρος του σώματός του. Έτσι, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δύο του χέρια μαζί και να περάσει την μέση γραμμή. Αυτό θα επηρεάσει την γραφή και τις επιτραπέζιες δραστηριότητες που είναι σημαντικά για το σχολείο.
  3. Παρακωλύει την προτίμηση άνω άκρου ως κυρίαρχο. Το παιδί μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο την δεξιά πλευρά για να πιάσει αντικείμενα που βρίσκονται στα δεξιά του και την αριστερή μεριά του σώματός του γι’ αυτά που βρίσκονται στα αριστερά του, έτσι καθυστερεί η κυριαρχία, δηλαδή αν θα είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας.
  4. Δυσκολεύει το παιδί να μετακινήσει το βάρος του από την μία πλευρά στην άλλη. Η μετακίνηση βάρους είναι πολύ σημαντική  τόσο για την διατήρηση ισορροπίας όσο και για το τρέξιμο και το πήδημα.
  5. Εμποδίζει το παιδί να αναπτύξει δυνατούς μύες κορμού. Σε αυτήν την θέση οι μύες του κορμού δεν δουλεύουν τόσο πολύ για να στέκεται το παιδί, εν αντιθέσει βασίζεται στη μεγαλύτερη βάση στήριξης των ποδιών και στη δομή των αρθρώσεων.

 

  • Τί μπορώ να κάνω;

    Αν δείτε το παιδί σας να κάθεται σε θέση W για παρατεταμένο χρόνο μπορείτε να του πείτε «Κάτσε με τα πόδια όμορφα!». Προτείνετε του με ευχάριστο τρόπο άλλες θέσεις όπως είναι αυτή με τα πόδια τεντωμένα, οκλαδόν ή στο πλάι. Ενθαρρύνετε  το κάθισμα σε θεραπευτική μπάλα, ιππαστί, σε παγκάκι και την πρηνή θέση με στήριξη στους αγκώνες ως ενναλακτική θέση στο πάτωμα.

 

Σπανουδάκη Αλίκη

Εργοθεραπεύτρια

Μοιραστείτε το άρθρο: