Τα νέα μας

Βοηθαμε τα παιδια να τρεφονται πιο ισορροπημενα

Βοηθάμε τα παιδιά να τρέφονται πιο ισορροπημένα

Οι διατροφικές μας συνήθειες επηρεάζουν τόσο τη σωματική υγεία όσο και τις ικανότητες του νου! Για το λόγο αυτό η ισορροπία στη διατροφή έχει το σπουδαιότερο ρόλο.

            Πόσο προσεκτικοί είμαστε με τη διατροφή των παιδιών μας; Τί γίνεται όταν δεν συμπαθούν τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά προτιμούν το γρήγορο φαγητό και τα γλυκά; Ο σημερινός τρόπος ζωής οδηγεί τους γονείς να βρίσκονται πολλές ώρες εκτός σπιτιού. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να επηρεάζει τον τρόπο που τρέφονται τα παιδιά καθημερινά, είτε επειδή δεν είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για την προετοιμασία του φαγητού ή επειδή γίνονται παραπάνω ελαστικοί. Στο σημείο αυτό, η διατροφή έρχεται σε άμεση συνάρτηση με τη συμπεριφορά των παιδιών, έτσι τα όρια είναι απαραίτητα.

Ας δούμε μερικούς τρόπους που θα βοηθούσαν τα παιδιά μας να τρέφονται πιο ισορροπημένα:

  • Ένα  πρόγραμμα με τα φαγητά της εβδομάδας, βοηθά στο να υπάρχει ποικιλία τροφών και εναλλακτικοί συνδυασμοί.
  • Το κρεμάμε στο ψυγείο, ώστε βλέποντάς το, να το ακολουθούμε με περισσότερη συνέπεια.
  • Η εικόνα ενός φαγητού μπορεί να ενθαρρύνει ή να αποθαρρύνει το παιδί να το δοκιμάσει.
Οι ευφάνταστοι τρόποι για να παρουσιάσεις ένα πιάτο απαιτούν χρόνο, που στην καθημερινότητα δεν υπάρχει, γι 'αυτό τα λαχανικά προσφέρονται απλά, σαν ωμή ή βραστή σαλάτα (π.χ. μια σαλάτα μπρόκολο με λάδι και λεμόνι είναι πιο ελκυστική από μια σάλτσα μπρόκολου που το περιεχόμενό της φαίνεται ακαθόριστο και πράσινο). Τα λαχανικά προσφέρονται φανερά. Θέλουμε τα παιδιά να γνωρίζουν τί τρώνε, ώστε αργότερα να το επιλέγουν.
  • Τα φρούτα σε μορφή ανάμεικτου χυμού έχουν νόστιμη γεύση και καταναλώνονται ευκολότερα. (Δεν ταιριάζουν όλα τα φρούτα μεταξύ τους, πειραματιζόμαστε για το καλύτερο αποτέλεσμα).
  • Δεν πιέζουμε το παιδί να φάει αν δεν θέλει εκείνη τη στιγμή, φροντίζουμε όμως να μην του παρέχουμε άλλη επιλογή φαγητού.
  • Τα παιδιά μπορεί για κάποιο διάστημα να σταματήσουν να τρώνε κάτι που πρώτα τους άρεσε. Δεν σταματάμε να προσφέρουμε τη συγκεκριμένη τροφή. Ίσως επιστρέψουν σ'αυτή αργότερα.
  • Τα παιδιά , ιδίως μικρότερης ηλικίας, ζητούν συχνά φαγητό ακόμα και αν δεν πεινάνε. Φροντίζουμε να τηρούμε τις ώρες φαγητού, εξηγώντας πως δεν τρώμε συνέχεια.
  • Εισάγουμε το παιδί στα γλυκά σταδιακά και με την καθοδήγηση του παιδιάτρου μας.
  • Το καρότσι του σουπερμάρκετ  γεμίζει με τα απολύτως απαραίτητα, ώστε στο σπίτι να μην υπάρχουν ''μικροί πειρασμοί'' σε καθημερινή βάση .
  • Τόσο το φαγητό όσο και το γλυκό, είναι μέρος της κοινωνικής μας ζωής. Θα δεχτούμε ένα κέρασμα, θα φάμε από το μπουφέ του πάρτυ...Πάντα με μέτρο.
  • ''Φρενάρουμε'' αγαπημένους παππούδες και γιαγιάδες, να φτιάχνουν ''ειδικές σπεσιαλιτέ'' για μεσημεριανό ή να αγοράζουν λιχουδιές από το περίπτερο.
  • Αποφεύγουμε να επιβραβεύουμε  την επιτυχία ή την καλή συμπεριφορά του παιδιού με γλυκά ή σνακ. Μια αγκαλιά είναι πάντα πιο γλυκιά!
  • Δεν παραλείπουμε να ελέγχουμε την κατάσταση της υγείας του, με αιματολογικές εξετάσεις μια φορά το χρόνο.

Καθοδηγούμε τα παιδιά στην καλή διατροφή, πρώτα με το παράδειγμά μας, ίσως αυτό είναι και το πιο σημαντικό!

Πηγή: Καρρά Χριστίνα, Εργοθεραπεύτρια

Μοιραστείτε το άρθρο: